Ees­ti on maa­il­ma­meist­ri­võist­lus­te kol­mas!!!

Püha­päe­va hom­mik Heer­de lii­va­ra­jal algas jahe­dalt, kuid pea­gi muu­tus päev päi­ke­se­li­seks ja tuu­le­vaik­seks – tõe­li­seks sügiskros­si ilmaks. Raja­tin­gi­mu­sed see­vas­tu ei olnud sugu­gi liht­sad. Öine niis­kus ja lau­päe­va­sed kva­li­fi­kat­sioo­nid olid 1,65 kilo­meet­ri pik­ku­se raja muut­nud süga­valt läbi­kae­va­tuks ning sõit­ja­tel tuli arves­ta­da, et võist­lus­päe­va eel vaid osa­li­selt hool­da­tud rada, muu­tub iga rin­gi­ga rada veel ras­ke­maks ja ette­ar­va­ma­tu­maks.

Ees­ti alus­tas rah­vus­tekros­si põhi­sõi­te tuge­valt – Ril­lo kol­mas, Sõna kind­lalt punk­ti­del

Rah­vus­tekros­si ava­sõi­dus, kus raja­le läk­sid A- ja B‑grupi sõit­jad, oli star­dis Karl Robin Ril­lo ja Ras­mus Sõna. Start õnnes­tus kõi­ge pare­mi­ni amee­ri­kla­sel Joel Hetric­kul, kes haa­ras liid­ri­po­sit­sioo­ni nor­ra­la­se Christop­her Tve­råe­ni ees. Väga hea algu­se tegi ka prants­la­ne Romain Col­le­at­te, kuid Rillol õnnes­tus tast peat­selt möö­du­da ja tõus­ta kol­man­daks. Rah­vus­tekros­si tiit­li­kaits­ja ja USA esi­num­ber Bryce Ford jäi star­dis hät­ta ning lõpe­tas esi­m­ese rin­gi alles 17. kohal – Heer­de lii­va­sel rajal, kus möö­du­mis­koh­ti on vähe, tähen­das see tal­le tõe­list kat­su­must.

Sõi­du väl­tel hoi­dis Ril­lo sta­biil­selt kol­man­dat-nel­jan­dat koh­ta, püsi­des liid­ri­te tem­pos. Ees­ot­sas käis pin­ge­li­ne duell Hetric­ki ja Tve­råe­ni vahel. Kui Hetrick tegi poo­le sõi­du peal vea ja kuk­kus, haa­ras nor­ra­la­ne liid­ri­ko­ha. Samal ajal alus­tas tagant suu­re­pä­rast tõu­su Bryce Ford, kes möö­dus jär­jest kon­ku­ren­ti­dest ning jõu­dis lõpuks tei­seks.

Vii­mas­te rin­gi­de kaos algas siis, kui Hetrick oli uues­ti liid­riks tõus­nud, kuid kuk­kus mõni kurv enne fini­šit uues­ti. Hetrick kao­tas lõpuks liid­ri­te­le üle minu­ti, lõpe­ta­des alles 13. kohal. Sõi­du juhtoh­jad haa­ras Tve­råen, Ford kind­lus­tas teist koh­ta ja Ril­lo lii­kus kol­man­da­na. Just siis, kui eest­la­ne oli oma kol­man­dat koh­ta vor­mis­ta­mas, tabas teda eba­õnn – kütu­se­pump andis pool rin­gi enne lõp­pu alla ning quad jäi rajal seis­ma. Kõr­ge koha kao­tus näis para­ta­ma­tu ja koht tänu kat­kes­ta­mise­le 12. Kuid 15 minu­tit pärast sõi­du lõp­pu sel­gus, et koh­tu­ni­kud olid tei­nud vea: liid­ri­te sega­du­se tõt­tu, kui Hetrick paar kur­vi enne lõp­pu liid­ri­ko­hal olles kuk­kus, las­ti sõit­ja­id eks­li­kult üle­aru­se­le rin­gi­le. Tege­li­kult oli Ril­lo jõud­nud juba eel­misel rin­gil fini­ši­joo­ne üle­ta­da ning Ees­ti sai õigu­se­ga kir­ja kol­man­da koha punk­tid.

„Oli väga ras­ke sõit – rada muu­tus iga rin­gi­ga ja füü­si­li­selt oli see üks kur­na­va­maid sõi­te, mis ma sõit­nud olen. Päris lõpus hak­kas ratas tõr­ku­ma, aga õnneks kor­ral­da­jad oma vea paranda­sid. Need punk­tid võivad hil­jem väga kal­liks osu­tu­da,“ rää­kis Ril­lo pärast sõi­tu.

See tule­mus oli eri­ti magus, sest vaid kuu aega tagasi Lätis saa­dud vigas­tuse tõt­tu oli Ril­lo osa­le­mi­ne üld­se küsi­mär­gi all. See­kord oli spor­di­ju­mal sel­gelt tema poo­lel.

Ras­mus Sõna star­tis tei­ses reas ja pidi tihe­das liik­lu­ses otsi­ma möö­du­mis­koh­ti. Rada oli juba esi­mes­test rin­gi­dest süga­valt röö­pas ja sta­biil­se rüt­mi leid­mi­ne kee­ru­li­ne. Hoo­li­ma­ta ras­kus­test lõpe­tas Sõna sõi­du 15. kohal, tuues Ees­ti­le väär­tus­lik­ke punk­te koon­di­se arves­tus­se.

Ees­ti asus pärast esi­mest sõi­tu Prant­sus­maa ja USA järel 18 punk­ti­ga kol­man­dal kohal.

Võist­lus­sõit 1 – A+B grupp

KohtSõit­jaRiik
🥇 1Christop­her Tve­råenNor­ra
🥈 2Bryce FordUSA
🥉 3Karl Robin Ril­loEes­ti
4Julian Veld­manHol­land
5Romain Col­le­at­tePrant­sus­maa
6Roman Gwiaz­daPoola
15Ras­mus SõnaEes­ti

Saar tõi Ees­ti­le tei­se poo­diu­mi­ko­ha, Sõna taas punk­ti­del

Tei­ses põhi­sõi­dus läk­sid Ees­tit esin­da­ma Kevin Saar ja Ras­mus Sõna. Raja­tin­gi­mu­sed olid muu­tu­nud jär­jest ras­ke­maks – süga­vad soo­ned ja kui­vav liiv muut­sid iga rin­gi teh­ni­li­selt kee­ru­kaks ning panid sõit­ja­te füü­si­se tõsi­selt proo­vi­le.

Saar star­tis esi­reast ja tegi suu­re­pä­ra­se algu­se, asu­des kohe esi­kol­mi­kus­se. Sõi­du alg­faa­sis surus ta tuge­valt liid­ri­te­le pea­le ning heit­les liid­ri­rol­li pärast amee­ri­kla­se Chad Wiene­ni ja saks­la­se Manfred Zienec­keriga. Saar tun­nis­tas hil­jem, et alus­tas ehk liigagi agres­siiv­selt: „Esi­me­sed rin­gid läk­sid häs­ti, võib-olla ise­gi lii­ga uljalt. Lõpus enam sama tera­vust ei olnud, aga üld­joon­tes sõit õnnes­tus ja rat­ta­ga prob­lee­me pol­nud,“ kom­men­tee­ris Saar.

Sõi­du ede­ne­des haa­ras Zienec­ker liid­ri­ko­ha, kind­lus­ta­des endale revan­ši eil­se kat­kes­ta­mise eest. Tõsist jah­ti pidas aga hol­land­la­ne Mike van Grins­ven, kes kasu­tas kodu­ra­ja eeli­seid ja möö­dus sõi­du tei­ses poo­les nii Wiene­nist kui ka Saa­rest. Eest­la­ne hoi­dis aga rahu­lik­ku joont ning väl­tis vigu, taga­des endale lõpuks kind­la kol­man­da koha.

Ras­mus Sõna tegi ka see­kord kind­la sõi­du. Taas tagu­mi­sest reast star­ti­nu­na oli kee­ru­li­ne ette­poo­le tõus­ta. Lisaks tabas star­di­sa­gi­nas eba­õnn just meie meest — Sõna pani kon­ku­ren­di­ga rattad ris­ti ning esi­mes­se kur­vi sai ta vii­mas­te seas. Kind­las tem­pos lii­ku­des tõu­sis ta sõi­du kok­ku­võt­tes siis­ki tuge­va­le 18. koha­le.

Sõi­du või­tis Manfred Zienec­ker (Sak­sa­maa), tei­ne oli Mike van Grins­ven (Hol­land) ja kol­mas Kevin Saar (Ees­ti).

Pärast kah­te võist­lus­sõi­tu oli liid­riks tõus­nud USA, Hol­lan­di ja Ees­ti ees.

Võist­lus­sõit 2 – B+C grupp

KohtSõit­jaRiik
🥇 1Manfred Zienec­kerSak­sa­maa
🥈 2Mike van Grins­venHol­land
🥉 3Kevin SaarEes­ti
4Joel HetrickUSA
5Jan Vlaey­mansBel­gia
6Chad WienenUSA
18Ras­mus SõnaEes­ti

Saar ja Ril­lo vor­mis­ta­sid vii­ma­ses sõi­dus Ees­ti­le aja­loo­li­se kol­man­da koha

Päe­va kol­mandas­se ehk otsus­ta­vas­se sõi­tu läk­sid Ees­ti koon­di­se eest raja­le Kevin Saar ja Karl Robin Ril­lo. Saar valis koha esi­me­sest, Ril­lo tei­sest reast.

Star­di­vä­ra­va lan­ge­misel võt­tis juhtoh­jad enda kät­te saks­la­ne Manfred Zienec­ker, tema kan­nul väga hea star­di tei­nud Kevin Saar. Esi­m­ese rin­gi järel paik­nes Ril­lo tei­ses küm­nes, kuid hak­kas kohe sta­biil­selt posit­sioo­ne paran­da­ma. Nii Saar kui ka Ril­lo said hea hoo sis­se – Saar püsis kogu sõi­du jook­sul esi­kol­mi­kus, Ril­lo lii­kus tem­po­kalt esi­küm­ne suu­nas.

Võist­luse tei­ses poo­les kasu­tas kodu­ra­ja eelist Mike van Grins­ven, kes möö­dus nii Saa­rest kui ka Zienec­ke­rist ja asus sõi­tu juh­ti­ma. Eest­la­ne ei and­nud aga alla ning suutis lõpu­rin­gi­del oma­kor­da saks­la­sest möö­du­da, kind­lus­ta­des endale tei­se koha. „Rada oli vii­ma­seks sõid­uks juba väga kee­ru­li­ne – süga­vad soo­ned ja tolm tegid möö­du­mised raskeks, aga tun­ne oli hea. Tead­sin, et poo­dium on või­ma­lik ja and­sin endast kõik,“ ütles Saar fini­ši järel.

Ril­lo tegi tagant­poolt tuge­va tõu­su ja lõpe­tas kahek­san­dal kohal, mis andis Ees­ti­le üld­ar­ves­tuses olu­li­si punk­te. Ril­lo sõnul oli Heer­de rada vii­ma­ses sõi­dus era­kord­selt ras­ke ning olud võr­rel­des kva­li­fi­kat­sioo­ni­ga märk­sa kee­ru­li­se­mad – rin­giajad olid koguni ligi poo­le minu­ti võr­ra aeg­lasemad. Tei­sest reast star­ti­des pol­nud liht­ne pare­mat tule­must saa­vu­ta­da, mis­tõt­tu ta väl­tis liig­seid ris­ke ja kes­ken­dus kind­lalt fini­šis­se jõud­mise­le.

Kol­man­da sõi­du või­tis Mike van Grins­ven (Hol­land), tei­ne oli Kevin Saar (Ees­ti) ja kol­mas Manfred Zienecker(Saksamaa).

Võist­lus­sõit 3 – A+C grupp

KohtSõit­jaRiik
🥇 1Mike van Grins­venHol­land
🥈 2Kevin SaarEes­ti
🥉 3Manfred Zienec­kerSak­sa­maa
4Jan Vlaey­mansBel­gia
5Bryce FordUSA
6Julian Veld­manHol­land
8Karl Robin Ril­loEes­ti

Kol­me sõi­du kok­ku­võt­tes kogus Ees­ti koon­dis 31 punk­ti, mis andis tuge­vas kon­ku­rent­sis üld­ar­ves­tuses kol­man­da koha. Kodu­pub­li­ku rõõ­muks tee­nis Hol­lan­di mees­kond oma kodu­ra­jal kind­la või­du (22 punk­ti), edes­ta­des USA tii­mi (24 punk­ti).

Poo­diu­mil see­ga:

1. Hol­land – 22 punk­ti

2. USA – 24 punk­ti

3. Ees­ti – 31 punk­ti

Ees­ti koon­di­se kol­mas koht Hol­lan­dis toi­mu­nud mees­kond­li­kel maa­il­ma­meist­ri­võist­lus­tel on aja­loo­li­ne saa­vu­tus. Kui 2016. aas­tal õnnes­tus sama koht võt­ta Euroo­pa tase­mel, siis täna­vu teh­ti seda kogu maa­il­ma pari­ma­te vas­tu.